13. 8. 2015

S láskou Rosie (Love, Rosie / Where Rainbows End) | recenze

Film podle této knižní předlohy jsem viděla už dvakrát a opravdu se mi líbil. Když se mi pak dostala do rukou kniha, byla jsem moc ráda, že si ji mám šanci přečíst. 
Příběh nás zavede do Bostonu, kde se setkáváme s dvěma nejlepšími přáteli - Rosie a Alexem. Vše začíná od  dětství a končí, když je oběma padesát let, celou tu dobu se ale jejich životy proplétají a oni se navzájem míjí, poznávají nové lidi, žijí daleko od sebe a někdy spolu nemluví - i tak je ale neustále něco vede k sobě.


Na první pohled (a vlastně i při čtení knihy) vám může připadat, že je to jen obyčejný, průměrný román, o kterém víte, jak dopadne, ale nevíte, co všechno se tam přihodí - a to je podstata této knihy. To, jak se jednotlivé postavy dopracují ke společnému konci (a doufám, že tohle není spoiler... když o tom podle mě vypovídá už samotná obálka), je to, na čem tento příběh stojí a co ho dělá jiným. Někdy je to až k smíchu a někdy zase spíše k pláči, jak složitá je ta cesta. I tak to ale stojí za to. 

"Takový je podle mě život. Lidé přicházejí a odcházejí."

Celý příběh se mi líbil hlavně proto, že byl reálný. Jde sice o fikci, ale život není dokonalý, vždycky nebude všechno podle vašich představ a tyto myšlenky ztvárnila autorka v knize dobře. Rosie měla v plánu jít na univerzitu a místo toho má "na krku" potomka, kterého vychovává sama. Její manželství není vždy šťastné a nepracuje v hotelu, jako si vždy přála. I přes to všechno v každé té "špatné" věci nakonec najde něco dobrého a pochopí, že se stalo to, co se stát mělo. 

Nemůžu tvrdit, že by tato kniha byla mistrovským dílem - byla v ní hluchá místa, kdy mě moc nebavila a příběh byl docela nudný, ale potom i místa, která byla lepší. Někdy se to moc vleklo, někdy byly i postavy tak nerozhodné, že jsem měla chuť je vyndat z toho příběhu a praštit je pálkou knihou o hlavu, aby se probraly, někdy mi jich zase bylo líto. Mám z toho všeho trochu smíšené pocity. I tak jsem si v ní ale zakroužkovala několik citátů a z knihy jako celku jsem měla dobrý pocit

"Proč si přestáváme věřit? Proč se v životě necháme ovládat různými fakty a čísly, a neřídíme se svými sny?"

A také bych neměla zapomenout na fakt, že v knize nenajdeme jediný řádek přímé řeči, protože je vše psáno formou psaníček, dopisů, emailů, někdy i úryvků z novin. Původně jsem se bála, že se mi kvůli tomu kniha nebude líbit, ale musím říct, že mě tento způsob psaní nakonec mile překvapil. Do knihy jsem se i tak rychle začetla a tímto byla jiná. Jsem ráda, že jsem si přečetla něco neobvyklého. 

Knihu bych možná ani nesrovnávala s filmem, obojí má něco do sebe. Kniha se odlišuje právě tou formou, jakou je napsaná, což se samozřejmě ve filmu ztvárnit nedá. Film je také dobrý, ale příběh nebyl úplně podle knihy a kdybych si musela vybrat, vyberu si knihu. 

S láskou Rosie možná nebude ta nejlepší kniha, kterou v životě přečtete, ale má v sobě určitý smysl. Pokud hledáte opravdu romantickou knihu, jak má být, u které se pobavíte a budete zároveň kroutit hlavou nad tím, jak Rosie a Alexovi štěstí nepřeje, pak by to mohla být kniha pro vás. 

3/5


Kniha vydalo nakladatelství Motto v roce 2015.
Poprvé byla kniha vydána v roce 2004 pod názvem Where Rainbows End, později jako Love, Rosie.
Kniha nepatří do žádné série a má 448 stran.

2 komentáře:

  1. toto je moja romantická srdcovka, samozrejme že až po One Day od Nicholsa. Milujem túto knihu, čítala som ju voriginály a je výborná! pre mňa je to jednoznačná 5 z 5 ;) a presne aj ja som sa bála tej denníkovo/listovej formy, ale nakoniec to celé získalo ten správny význam práve vďaka tomu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem o One Day slyšela jen jako o filmu, který jsem nedokoukala, ale třeba by mě kniha chytla víc :).

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře. :)

Design by DebiElova|Blogger Template by debielova.blogspot.cz